Inte min dag idag!

Jaha då är även denna dagen avslutad, den blev inte riktigt som jag hade hoppats men det får väll gå ändå :)

Idag stack jag, mamma och min lillebror Jonas (som blev 15 idag ^^) in till Kalmar för lite ärenden. Men först så var vi hos farfars grav och satt dit denna hjärtformade krans samt en lykta. Det ser lite tomt ut tycker jag men det blev ändå fint :)



Sen stack vi då till Kalmar, min lillebror skulle skriva upp för mopedkortet. Vilket man nu för tiden ska göra på vägvärket, som jag tycker är en dum ide! De proven de har där är ju jättesvåra ! För mig tog det 4 gånger innan jag klarade mitt körkort (på 4:de gången blev jag godkänd) och nu ska de då göra samma sak med de som sk ha mopedkort. Det kostar lika mycket som att göra körkortsprovet (250 i kalmar) + kursen som kostar runt 3-4000kr, sen kanske man inte klarar provet på första försöket. Nej så jobbigt ska det inte vara att skaffa mopedkort tycker jag iallafall. Vad tycker ni? Min lillebror klarade det inte idag tyvärr, han fick 47 poäng och man är tvungen att ha 52, men det är bara att ta nya tag å hoppas på nästa gång helt enkelt.

Efter det så skulle vi äta på Burger King, jag säger då de aldrig igen, ALDRIG! Det kändes som om jag fick ett helt salladshuvud i min burgare, all sallad låt på ett ställe ihop pressat :S
Inte gott! Nej nästa gång blir det donkan, punkt slut :D

Sen bar det av till det nya modehuset i Kalmar vid Ikea och allt, jag tyckte att de skulle bli jättekul att få inskaffa sig nya kläder och saker. Men ickenicke! Det blev att vi bara var där en stund då min bror var trött på att gå runt, så de slutade med att jag gick därifrån tomhänt, inte min dag idag :( Jag som hade längtat så dant! Men ska försöka komma in på fredag kanske, ta mammas bil å åka själv eller med mamma om hon är snäll ;)


Och ny så har jag suttit och sorterat lite av mina gammla pärlor här hemma (fick för mig att pärla helt plötsligt^^) Men jag tröttnade lite på det eftersom det var en hel del kvar när man kollade i spannet, men som ni ser så har jag en hel del kvaar att sortera så nu vet ni vad jag kommer att sysla med imorgon ;)


loggo







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0